Gruppetimer

På helselaben har vi satt oss som mål å være ledende på utvikling av nye funksjonsrettede treningskonsepter. Etterhvert som gruppetimene fyller seg opp vil vi starte nye gruppetimer.

Funksjonell sirkeltrening

Som tittelen sier er dette en treningsform som tar utgangspunkt i de utfordringene vi møter i hverdagen. Dette er en intervallbasert treningsform som søker å styrke musklene vi bruker daglig. Øvelsene deles inn i stasjoner hvor det jobbes med ulike øvelser i 1-3 minutter før man går videre til neste post. Ut ifra hvor lange intervallene er kan man gjøre mellom 1-4 runder på alle postene. Treningen utføres til musikk tilpasset intervallene.

Reflection YOGA

Reflection Yoga fokuserer på balanse og bevegelighet, og passer for alle ferdighetsnivå. Reflection Yoga bruker teknikker fra yogic arts, asthanga and klassisk yoga. I denne yoga-formen kombineres flow yoga med elementer fra både kampsport, moderne dans, tradisjonell yoga og meditasjon.

Intervall - styrke og kondisjon

En effektiv crossfit-inspirert intervalltrening hvor man utfører korte intensive intervaler a 20sekunder a 8 runder på de ulike muskelgruppene/øvelsene. Pausene er korte, bare 10 sekunder, noe som gjør at man raskt kjenner melkesyren. Dette er en treningsøkt som vil øke både styrke, spenst, utholdenhet og anaerob kpasitt. På grunn av den høye intensiteten er det viktig å være varm før man starter på økten.Treningen utføres til musikk tilpasset intervallene.

Bodypump

Styrketrening for hele kroppen. Du velger selv hvor mye vekter du vil legge på. Treningen passer for alle.

Nivå: 2
Varighet: 60min

HIIT

Betyr "høyintensiv intervalltrening". Intervallene varer 45sek, og pausene i 15sek. Mellom rundene er det lenge pauser, og det er vanligvis ca 3 runder. Du følger selvsagt ditt eget tempo. Få opp pulsen og tren hele kroppen.

Nivå: 1-2
Varighet: 60min

Bevegelighet, mage og rygg

En gruppetime med mye fokus på bevegelighet, i tillegg til coretrening. God time for forebygging og rehabilitering.

Nivå: 1
Varighet: 60min

Corebar

Styrke, balanse, kondisjon, stabilitet og smidighet i en time der rygg og kjernemuskulatur brukes hele tiden.

Nivå: 2-3
Varighet: 45min